پیگیری درخواست

خدمات سئو (SEO)

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد؟

یکی از مهمترین دلایل ایجاد وب سایت، معرفی شرکت و محصولات در عرصه بین الملل می باشد. آمار جهانی نشان می دهد که 91 درصد کاربران اینترنت برای یافتن یک محصول خاص از موتورهای جستجو گر استفاده می کنند و 73 درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو گر آغاز می شود. پس این موضوع که سایت و محصولات ما از طریق موتورهای جستجو گر به مشتریان معرفی شوند بسیار حائز اهمیت می باشد.

حال مسئله این است که موتور های جستجو در پاسخ به جستجوی یک کلمه خاص ، بیش از 1000 سایت را یافته و بصورت صفحه بندی نمایش خواهد داد. آمار جهانی نشان می دهد که حدود 90% کاربران فقط سه صفحه اول را به دنبال سایت مورد جستجوی خود می گردند و 41% کاربران هنگامی که در صفحه اول سایت مورد جستجوی خود را نیافتند کلمه جستجوی خود را عوض می کنند.

در نمودار زیر میزان کلیک کاربران براساس رتبه وب سایت نمایش داده شده است. همانطور که در شکل مشخص است 42 درصد کلیک های کاربران متعلق به رتبه یک نتایج موتورهای جستجوگر می باشد.

بهينه سازي سايت (سئو) چيست ؟

SEO  مخفف کلمات (Search Engine Optimization) می باشد که به معناي بهينه سازي سايت از نظر ساختاری، فنی و محتوایی براي موتورهاي جستجو مي باشد.

SEO يعني توليد کردن صفحات وبي که براي موتورهاي جستجو جالب وجذاب هستند . به عبارتي فرآيندي است که منجر ميشود آدرس يک سايت اينترنتي در بالاترين نتايج يک موتور جستجو قرار گيرد .در اغلب موارد موفقيت يک وب سايت به بهينه سازي وب آن سایت (SEO) بستگي دارد به عبارتی ایجاد یک وب سایت بسیار جذاب و زیبا برای مشتریانی که وجود ندارند کافی نیست. بایستی به طریقی مشتریان هدف را شناسایی و به سایت کشاند و سپس از طریق جذابیت های داخل سایت نسبت به معرفی بهتر خدمات و محصولات اقدام کرد. بهینه سازی SEO با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و هدایت مشتریان بالقوه به داخل سایت می باشد.

 

خدمات بهینه سازی قابل ارائه جهت افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر :

ارائه خدمات SEO امروزه در جهان به عنوان یک خدمت فنی و مشاوره ای بسیار با ارزش محسوب می گردد و شرکت های ارائه دهنده خدمات SEO سعی دارند با بهینه سازی وب سایت ها نسبت به افزایش رتبه آنها در موتورهای جستجوگر اقدام نمایند. در ادامه به برخی از این خدمات قابل ارائه اشاره ای شده است:

  • شناخت دقیق و تجزیه و تحلیل سایت رقبا

سایت های دیگری که در زمینه فعالیت شما  فعالیت می کنند شناسایی شده , دقیقا مورد بررسی قرار می گیرند تا میزان اهمیت ایشان , میزان توانمندی ها و همچنین مدت زمان و فعالیت های لازم برای پشت سر گذاشتن آنها تعیین گردد. سایت رقبای شرکت هنگام جستجوی چه کلماتی پیدا می شود؟ با چه رتبه ای؟ چقدر محتوا دارد؟ مطالبش تا چه حد بهینه شده اند؟  آیا عضوگیری می کند و چقدر عضو ثابت دارد؟  چقدر بازدید کننده دارد؟  طراحی فنی سایت وی چقدر حرفه ای است؟ به چه میزان بروز می شود؟  و پرسش های فراوان دیگری که باعث می شود بتوان با ترسیم نقشه ای از فعالیت های رقبا و برنامه ریزی موثر آنها را پشت سر قرار دهیم.

  • پیدا کردن کلمات کلیدی هدف و شروع سرمایه گذاری

با توجه به تحقیقات انجام شده کلمات کلیدی موردنظر جهت بهینه سازی سایت براساس این کلمات شناسایی و هدفگذاری می گردند. در واقع این کلمات موردنظر می باشند تا در هنگام جستجو در موتورهای جستجوگر وب سایت شرکت ما در رتبه های بالاتر به مشتریان نمایش داده شوند و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت سایت هدایت گردند.

این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا کلمه فعالیت های SEO براساس اهداف این مرحله انجام خواهد شد و در صورتی که کلمات کلیدی هدف در نظر گرفته شده مناسب نباشد کلیه سرمایه و انرژی صرف شده برروی بهینه سازی سایت نتیجه بخش نخواهد بود و بالعکس در صورت پیدا کردن کلمات کلیدی موثر و هدفمند می توان در مدت زمان کوتاه به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرد.

  • تهیه نقشه یا Site Map سایت

نقشه سایت، به معنی محلی است که لینک دسترسی به تمامی مطالب سایت بصورت دسته بندی شده در آن وجود دارد. تهیه فایلی با فرمت و استاندارد ویژه که بعضی موتور های جستجوی معروف برای تسهیل ردگیری مطالب سایت آن را می پذیرند می تواند کمک شایانی برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد.

  • بهینه سازی تگهای صفحه بر اساس آخرین استاندارد های کنسرسیوم جهانی وب  (W3C)

لزوما ربات های موتورهای جستجوگر، سایت را همانگونه که شما در مرورگر خود می بینید نمی بینند، بلکه کدهای صفحات را می خوانند .طبیعی است اگر طراح سایت، توجهی به چگونگی عملکرد الگوریتم موتور جستجو نداشته باشد، نمی توان انتظار داشت که اطلاعات وب سایت به درستی در موتورهای جستجوگر معرفی شوند.

  • استفاده از تکنیک های فنی خاص جهت افزایش بهینگی صفحات و لینکها

برخی تکنیک های فنی جهت بهینه سازی لینک ها و کدهای وب سایت وجود دارد که در کوتاه مدت باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر می گردد. استفاده از این تکنیک ها می تواند جهت شروع بسیار مناسب باشد. البته همواره الگوریتم شناسایی و رتبه بندی موتورهای جستجوگر نظیر گوگل در حال تغییر می باشد که می تواند براساس مستندات فنی ارائه شده توسط خود شرکت گوگل نسبت به بهینه سازی بیشتر کدهای وب سایت اقدام نمود.

  • بهینه سازی سایت از نظر محتوایی برای موتورهای جستجوگر

موتورهای جستجوگر نوین سعی دارند به صورت هوشمندانه ای وب سایت ها را تشخیص داده و در جستجوهای کاربران نتایج قابل قبولی به آنها ارائه کنند. به همین دلیل هرچقدر هم برروی تکنیک های SEO جانبی و بهینگی فنی سایت کار شود ولی محتوای سایت در نظر گرفته نشود نتایج حاصله بسیار ضعیف یا موقت خواهد بود. بایستی اطلاعات داخل سایت به بهترین شکل دسته بندی و ارائه شوند به شکلی که هم برای مشتریان شرکت اطلاعات کامل و جامعی ارائه شود و هم موتورهای جستجوگر با مشاهده محتوای سایت بتوانند به بهترین شکل این محتوا را ایندکس کرده و در اختیار کاربران قرار دهند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آنها در محتوای سایت، وارد کردن مشخصات دقیق و کامل محصولات، استفاده از تصاویر مناسب در محتوا، تعریف صفحات استاتیک دارای محتوای مناسب، استفاده از تکنیک پخش اخبار و ... همگی سبب افزایش محتوای وب سایت شده و رتبه سایت را در موتورهای جستجوگر بهبود می بخشند.

  • استفاده از تکنیک تگ ابری

با استفاده از این تکنیک و ایجاد کلمات کلیدی بسیار زیاد می توان در داخل سایت یک شبکه گسترده از لینک ها و کلمات ایجاد کرد که این صفحات به شکل مناسبی در زیر صفحات محصولات نمایش داده شده و به همدیگر لینک می شوند. بدین ترتیب علاوه بر افزایش محتوای سایت، به موتورهای جستجوگر یاری می رسانیم تا اطلاعات بیشتری از محصولات و صفحات ما بدست بیاورند.

  • ایجاد لینک مرتبط از سایت های دیگر

بایستی جهت شناسایی سریع وب سایت و افزایش رتبه آن از سایت های پربازدید دیگر لینک های موثری به وب سایت ایجاد کرد. هر چقدر لینک های داده شده به وب سایت بیشتر و از سایت های معتبر تر و در موقعیت های بهتری باشد رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر به مرور افزایش پیدا خواهد کرد.

  • رصد کردن نتایج و رتبه در موتورهای جستجوگر

با استفاده از ابزارهایی که خود موتورهای جستجوگر در اختیار ما قرار می دهند مانند ابزار Google Webmasters نتایج حاصل از فعالیت های انجام شده رصد شده و تصمیمات جدید اخذ می گردد. بدون استفاده از این ابزارها حرکت های ما مانند حرکت در تاریکی می باشد که نمی دانیم به کدام جهت در حال حرکت هستیم. در حالیکه ما قصد داریم با هدف گذاری و فعالیت موثر به نتایج قابل قبول دست پیدا کنیم و این ابزارها میزان پیشرفت ما و نحوه رسیدن به نقطه هدف را نشان خواهند داد.

  • ادامه فعالیت های بهینه سازی و تکرار مراحل قبل

رسیدن به یک نتیجه موفقیت آمیز و ماندگار در بحث SEO همواره نیاز به توجه بیشتر و حوصله خواهد داشت. مسلما می توان با هدفگذاری های جدید و رصد کردن نتایج به مرور زمان به یک نتایج بسیار قابل قبول و ماندگار دست پیدا کرد. موردی که حائز اهمیت است فعالیت های مکرر و تصمیم گیری های به موقع و سریع می باشد. در تجارت اینترنتی همه رقبا سعی می کنند که به نوعی خودشان را به مشتریان معرفی کرده و بهتر شناخته شوند و کسانی موفق خواهند بود که تصمیمات درستی اخذ کرده و از فعالیت ناامید نگردند.