افزودن محصول جدید

برای ایجاد یک محصول جدید به شاخه ای که محصول باید در آن قرارگیرد، بروید، دکمهرا بزنید، در صفحه ای که باز میشود، اطلاعات مربوط به محصول جدید را در آن وارد کنید.

تعریف یک محصول در کنار یک یا چند شاخه  توصیه نمی شود، محصول باید داخل یک شاخه باشد و در محلی که محصول تعریف می شود از تعریف شاخه ها خودداری نمایید. اصولا محصولات باید در داخلی ترین سطح شاخه ها تعریف شوند.

با توجه به درخواستهای برخی از مشتریان و اینکه یکی از صفحات پرکاربرد برای مدیریت فروشگاه صفحه تعریف محصول می باشد، تغییراتی در این صفحه داده شده است تا عناصر تعریف و ویرایش محصولات به صورت مجتمع در دسترس مدیریت فروشگاه باشد و در عین حال استفاده از آن راحت باشد. صفحه تعریف محصول خود شامل چندین برگه (tab) می باشد، در اینجا به تفضیل هر کدام را بررسی می کنیم:

برگه عمومی

اولین بخشی که درهنگام  ورود به صفحه تعریف و یا ویرایش محصول مشاهده می شود، برگه عمومی است. این بخش شامل اطلاعات عمومی مربوط به محصول می باشد که موارد زیر را شامل می شود:

کد انبار: در صورتیکه مایل هستید تا از امکان خروجی گیری و ورود اطلاعات استفاده نمایید، باید برای هر محصول یک کد انبار منحصر به فرد اختصاص دهید، این کد می تواند شامل عدد و حروف انگلیسی باشد که پیشنهاد می کنیم از حروف کوچک انگلیسی استفاده نمایید.

 

 

سازنده: برای انتخاب سازنده هر محصول کافیست از منوی کشویی سازنده مربوطه را انتخاب نمایید.

نام محصول: عنوان محصول را می توانید به صورت دو زبانه وارد نمایید. جهت بهینه سازی در موتورهای جستجو و اینکه این عنوان نماینگر محصول شما می باشد، باید یک نام معنی دار و شناخته شده باشد. به عنوان مثال عنوان: محصول شماره 514 برای مشتری و موتورهای جستجو قابل فهم نمی باشد.

مدل محصول: در صورت وارد کردن مدل، در کنار نام محصول در صفحه محصول نمایش داده خواهد شد.

وزن محصول: یک عدد صحیح و بصورت گرم می باشد، اکیدا پیشنهاد می کنیم که برای تمامی محصولات خود وزن را وارد نمایید، تا در محاسبه هزینه پستی با مشکلی مواجه نشوید.

تعداد محصول: نشانگر تعداد محصولات موجود در فروشگاه می باشد. بعد از هر خرید موفق به صورت خودکار تعداد موجودی کم می شود و بسته به تنظیمات فروشگاه در هنگام خرید در صورت عدم موجود بودن کالا به مشتری اطلاع داده می شود. برای اطلاعات بیشتر بخش تنظیمات قسمت موجودی را مطالعه نمایید.

آدرس محصول: اگر محصولی که می فروشید در سایت دیگری اطلاعاتی دارد که ممکن است مورد استفاده مصرف کننده کالا قرار بگیرد میتوانید آدرس مورد نظر را در بخش آدرس محصول تایپ کنید. برای تایپ آدرس سایت محصول نیازی به وارد کردن http:// ندارید.

وضعیت محصول: در صورتیکه مقدار این گزینه برروی "در موجودی" باشد، محصول به عنوان محصول فعال در فروشگاه شناخته می شود و در لیستها نمایش داده می شود و مشتری می تواند اقدام به خرید آن نماید. اما در صورتیکه "خارج از موجودی" انتخاب شود، این محصول در فروشگاه نمایش داده نخواهد شد و طبیعتاً اجازه خرید نیز به مشتری داده نخواهد شد.

تاریخ دسترسی پذیری: در صورتیکه محصول جدید فعلا موجود نمی باشد، در کادر تاریخ دسترس پذیری می توانید تاریخ ارائه محصول را وارد کنید اگرتاریخ وارد شده برای آینده باشد محصول به قسمت محصولات آینده اضافه میشود، و در صفحه نخست فروشگاه در لیست محصولات آینده به مشتری نمایش داده می شود.

برگه  نرخ گذاری

اگر کلاس مالیاتی خاصی را برای فروشگاه تعریف کرده اید، آنرا از لیست انتخاب کنید. کلاس مالیاتی "ارزش افزوده" که بصورت پیش فرض در فروشگاه تعریف شده است، شامل مالیات + عوارض ارزش افزوده کالا و خدمات است که در حال حاضر جمعا 4% می باشد(برای سال 1390 شمسی). برای اطلاعات بیشتر از جزئیات کلاسهای مالیاتی جاری کشور به سایت سازمان امور مالیاتی کشوره به نشانی : http://www.intamedia.ir و یا  http://www.vat.ir  مراجعه فرمائید.

قیمت محصول خود را در کنار قیمت محصولات (اصلی) درج کنید. دقت کنید که قیمت مورد نظر مطابق با واحد پولی که در تنظیمات اولیه فروشگاه انتخاب کرده اید، باشد. قیمت محصول (سرجمع) اتوماتیک محاسبه می شود.

 

 

قیمت فوق العاده: در صورتیکه می خواهید برای این محصول قیمت فوق العاده تعیین نمایید کافیست مبلغ مورد نظر و یا میزان درصد تخفیف را وارد نمایید. همچنین می توانید تاریخ انقضا نیز برای این قیمت فوق العاده تعیین نمایید، که قیمت فوق العاده فقط تا تاریخ مورد نظر معتبر خواهد بود.

در فروشگاه قیمتها برای مشتری به صورت تخفیف دار  نمایش داده خواهد شد:

 

برگه تصاویر محصول

این قسمت از نسخه تجاری به طور کامل تغییر یافته است و هم اکنون شما می توانید برای هر محصول چندین تصویر اضافی نیز معرفی نمایید که در صفحه محصول قابل نمایش خواهد بود.

برای استفاده از آپلود تصاویر باید مرورگر شما دارای پشتیبانی از فلش باشد، پیشنهاد می کنیم جهت بهترین عملکرد از مرورگر قدرتمند فایرفاکس نسخه 4 با افزونه فلش نسخه 10.1 به بالا استفاده نمایید.

برای افزودن تصویر ابتدا برروی دکمهکلیک نمایید، در صفحه باز شده تصویر و یا تصاویر مورد نظر را انتخاب نمایید و برروی دکمه open کلیک نمایید تا فایلهای انتخاب شده به سایت انتقال یابد، بسته به حجم فایلهای انتخاب شده و سرعت آپلود اینترنت ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

تنها فایلهای تصویری با پسوندهای jpeg, jpg, gif, png قابل استفاده می باشند.

بعد از آپلود تصاویر باید محل نمایش آنها را تعیین نمایید. در ستونهای مقابل هر تصویر دو دکمه وجود دارد:

 

 

اصلی : با انتخاب این گزینه برای هر تصویر، سیستم آن تصویر را به عنوان تصویر اصلی محصول در نظر می گیرد و در جای جای فروشگاه این تصویر برای محصول نمایش داده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که شما تنها می توانید یک تصویر را به عنوان تصویر اصلی انتخاب نمایید.

تصاویر بیشتر : برای تصاویر اضافی محصول باید این گزینه را برای تصاویر غیر اصلی انتخاب نمایید. تصاویر بیشتر انتخاب شده در صفحه محصول نمایش داده خواهند شد.

شما می توانید با استفاده از دکمه های سمت راست هر تصویر اقدام به حذف ( ) و یا تغییر ترتیب نمایش تصاویر ( ، ) نمایید.

در صورتیکه برای هر تصویری گروه تصویری(اصلی و یا تصاویر بیشتر) انتخاب ننمایید، به طور خودکار آن تصویر محصول حذف خواهد شد.

برگه توضیحات محصول

 

 

توضیحات محصول در دو زبان فارسی و لاتین را میتوانید در بخش های خود تایپ کنید. ویرایشگر متنی فروشگاه ساز ویرچو بسیار قوی و کارآمد است. در پیوست 4 راهنمای سریع ویرایشگر ویرچو، به طور کامل در مورد نحوه استفاده از این ویرایشگر توضیح ارائه شده است.

لطفا از copy/paste توضیحات از وب سایتها و یا فایلهای Microsoft Word به صورت مستقیم خودداری فرمایید، از نظر فنی در هنگام انجام اینکار در پشت زمینه کدهای دیگری نیز به ادیتور کپی می شود که ممکن است باعث بروز مشکل شود، در چنین مواقعی ابتدا متن مورد نظر را به یک ادیتور ساده مثل notepad انتقال دهید تا داده های اضافی آن حذف شود، سپس متن را از notepad به ادیتور فروشگاه انتقال دهید. البته ادیتور جدید امکاناتی جهت انتقال صحیح متون از Microsoft Word دارد که در پیوست مربوطه توضیح داده شده است.

توضیحات متا یا همان Meta Description متنی می باشد که از آن جهت بهینه سازی در موتورهای جستجوگر استفاده می شود. (جهت اطلاعات بیشتر در موتورهای جستجوگر پیوست مربوطه را مطالعه فرمایید) شما می توانید متن مورد نظر را اینجا وارد نمایید و یا با استفاده از دکمه برداشتن از ابتدای متن توضیحات به طور خودکار از متن توضیحات محصول آنرا استخراج نمایید.

کلمات کلیدی متا یا همان Meta Keywords کلمات کلیدی ای هستند که برای بهینه سازی در موتورهای جستجوگر می تواند مورد استفاده قرار می گیرد. کلمات کلیدی باید با استفاده از کاراکتر (حرف) ویرگول لاتین(,) از هم جدا شوند، یعنی در صورتیکه بخواهید کلمات کلیدی را بصورت فارسی وارد نمایید، بعد از وارد کردن یک کلمه کلیدی باید با استفاده از Shift+Alt (یا هر دکمه دیگری که برای این منظور تعریف شده است) زبان کیبورد را به انگلیسی(لاتین) تغییر دهید و سپس کاراکتر(حرف) ویرگول را وارد نماید و سپس زبان را به فارسی تغییر دهید و کلمه کلیدی بعدی را وارد نمایید.

پیشنهاد می کنیم بعد از هر کلمه کلیدی یک کاراکتر فاصله نیز استفاده نمایید.

برگه مشخصات اضافی

در صورتیکه مشخصه اضافی ای تعریف نموده باشید، می توانید مقدار مشخصه اضافی مورد نظر را برای کالای تعریف شده وارد نمایید. در مورد نحوه تعریف مشخصه اضافی برای محصولات در بخش مشخصات اضافی در ادامه صحبت خواهیم کرد.

 

برگه برگزیده

برای برگزیده کردن یک محصول کافیست تا گزینه مربوطه را انتخاب نمایید. در صورتیکه تاریخ انقضایی برای برگزیده انتخاب شود، این محصول تنها تا آن تاریخ به عنوان برگزیده باقی خواهد ماند. محصولات برگزیده شده در صفحه اول فروشگاه در بلوک مربوطه نمایش داده می شوند.

 

بعد از اضافه کردن اطلاعات محصول جدید دکمهرا انتخاب کنید تا محصول جدید به فروشگاه شما افزوده شود.

هر محصول میتواند دارای وضعیت فعال یا غیر فعال باشد. در حالت فعال محصول در فروشگاه نمایش داده میشود و در حالت غیر فعال نمایش داده نمی شود.

 

قدرت یافته با Zoopeer - © Zoopeer CMS 2005-2013